STUDY GROUP FRIEND'S

Monday 16 September 2013

إن لله وأن إليه راجعون

Al Habib Munzir Musawwa telah kembali ke rahmatullah. Semoga beliau di tempatkana dengan orang2 yang beriman.. Al- Fatihah..

(kisah Habib Manzir tatkala bertemu dgn Kekasihnya, Rasulullah S.A.W)

"saya sangat mencintai Rasulullah, menangis merindukan Rasulullah & sering dikunjungi Rasulullah didalam mimpi. Rasulullah selalu menghiburkan saya jika saya sedih" suatu ketika, saya mimpi bersimpuh & memeluk lutut beliau S.A.W dan berkata, "wahai Rasulullah, aku rindu padamu. jgn tinggalkan aku lagi, butakan mataku ini asal berjumpa dengan Mu atau matikan aku sekarang. aku terseksa didunia ini" Lalu Rasulullah menepuk bahu saya & berkata, "Munzir.. tenanglah.. sebelum usiamu mencapai 40tahun, kau(bisa) bertemu dgnku".


*maka genaplah umurnya 40tahun. pergi bertemu kekasihnya iaitu Rasulullah S.A.W.


Saya tak mengenali dia.. Tetapi hasil2 tulisan dan kata2nya.. Saya pernah baca, dan saya tau, beliau merupakan salah seorang ulama' yang disegani .. Pemergiannya umpama hilangnya sebutir permata bersinar di alam maya ini.. Terasa kehilangan beliau..

Sedang terfikir sejenak, bagaimanakan ketika Rasulullah meninggalkan ummatnya??? ketika itu bumi menangisi dan seluruh alam merasa kehilangan baginda.. Mengalir air mata pabila, terkenangkan Rasulullah s.a.w.. sedang baginda di alam yang yang lain, akan tetapi masih melihat ummatnya yang sedang dalam kehancuran dan dalam berdosa di atas bumi ini... Allahu rabbi..  Ampuni aku yang banyak melakukan dosa...

No comments: