STUDY GROUP FRIEND'S

Wednesday, 11 June 2014

Orang yang MENGHINA, lebih teruk dari orang yang DIHINA.

Korang pernah kene hina?? Biasa lah kan kene hina.. Kalau tak kene hina, bukan cabaran kan? Entry ni bukan nak menghina. Cuma aku sedih sebab kene hina aje.. Tiap kali nak berbaik dengan orang je,. orang mesti menghina kita... Allah je tau.. Kadang2 nak meluah, orang tak nak dengar.. makin di hina dengan perkataan paling hina ade lah... Macam tu lah situasinye.. Saya pernah menghina orang. tapi bukan berkaitan MARUAH DIRI.. Sebab saya sangat jaga maruah diri orang, Tapi kalau di hina, maki hamun saya dapat, Awak rasa awak boleh ke terima?? Mesti terfikir, kenapa aku di hina?? kan?? Cuma 1 soalan je saya nak tanya aorang yang menghina tu.. "KAMU NI CUKUP SEMPURNA KE DISISI ALLAH? SEDANGKAN ORANG YANG KAMU HINA BELUM TENTU NIAT DIA TIDAK BAIK" Sebab tu latih diri kita untuk menerima dan redha ape yang berlaku dan yakin orang tu mesti nak jadi yang terbaik di kalangan yang terbaik dari dia... serta saling mendoakan kebaikan kita. Ameen~


1 comment:

Isam Ismail said...

tabahlah,, itu kehidupan