STUDY GROUP FRIEND'S

Friday 13 December 2013

Faktor Wanita Yang Mengalami Tekanan Perasaan

Assalamualaikum hi readers.. Rindunyeee.. Baru ade feel nak cereat blog, alhamdulillah masih diberi kesempatan yang baik dimuka bumi Allah ini. Dah start naik sem, dan belum lagi masuk kuliah... Alhamdulillah, pointer memberangsangkan... 

Okey, saya nak share apa yang telah saya alami sejak akhir2 ni.. Maklum lah, bercinta. Bukan nak inform saya yang bercinta. Maksud saya "WANITA YANG MENGALAMI TEKANAN PERASAAN" Korang pun mesti ada juga perasaan CINTA kan?? Kadang2 dalam hubungan kita tidak lari dari perasaan cemburu, bertengkar, salah faham dan sebagainya.. ni baru bercinta, belum lagi yang sudah berumahtangga kan?? .. Insyallah, nanti ada lah jodoh tu kan??  Yang sudah berumahtangga tu, Alhamdulillah.

Wanita dia Malaysia adalah dalam kalangan wanita yang mempunyai tekanan perasaan yang amat tinggi. Kadang2 bila tekanan yang berlebihan, secara automatik, tindakan kita tidak terkawal. Contohnya, mengamuk, bunuh diri dan sebagainya.. Mungkin di kalangan kita terdiri dari keadaan da yang macam tu??

# Pesanan buat lelaki ;
Hargai wanita, Wanita pun ada perasaan, bukan wanita ni sekuat anda yang bernama lelaki. Hatta, sekeras mana wanita itu, tempat bergantung dia adalah disisi insan bernama lelaki. Macam mana mengeluh wanita, sekasar bahasa wanita, lepas mana ayat wanita tersebut, ingat, "Bukan niat aku untuk berkata sedemikian, akan tetapi, aku mempunyai perasaan..." Wanita suka simpan perasaan sakit hati, sebab tu akan terlepas perkataan yang tidak sepatutnya. Oleh itu, wahai lelaki, Jadi rational, Kawal wanita dengan ilmu dan akal, bukan nafsu semata2.. Bukankan kamu sudah di kurniakan 99 akal oleh Allah?? Akal itulah untuk berfikir, bagaimana untuk mendidik wanita.

fb kak putri

No comments: