STUDY GROUP FRIEND'S

Tuesday 17 December 2013

Tegur Baik2 Boleh Kot..

Korang pernah kene tegur tak??? Kadang2 wanita ni lebih beremosi, cepat senstif. Jangan nak mengagak sangat kalau orang tu cepat terasa bila di tegur.. Sebab ape?? sebab semakin berusia, semakin kuat perasaan sensitif. Percaya tak?? itu yang saya alami.. Bukan ape, kadang2 kita nak tegur ni, tegur cara berhemah la.. Jangan open sangat nak tegur. Bukan sebab ego, sebab dah pernah terkena. Jngan menuduh konon2nye perhati dah lama, atau nak main psikologi. Then tiba2 rasa macam, "Eh, kau tak boleh ke nak tegur aku private?? aku bukan tak boleh terima teguran kau pun.. ? " Kadang2 manusia ni sentiasa lupa ape yang dia buat, So, orang yang di amanahkan ALLAH la tegur dengan cara berhemah..

Rasulullah berdakwah pun dengan adanya adab, bukan kurang adab. Maaf la bagi yang terasa dengan teguran saya, saya pun tak mention nama sesiapa.. Anyway, harap, jangan la rasa diri tu bagus sangat, macam awak tu tinggi sangat ilmu, macam saya ni tak pandai sangat je nak faham. Bukan budak2 na... Nak tegur sesiapa dalam dunia ni semua ada cara, dari kanak2, remaja, kawan2, family, dewasa, dewasa purba, dan sebagainya... Okey.. tq

No comments: