STUDY GROUP FRIEND'S

Wednesday 27 November 2013

Terbuka hati2 yang tertutup

Assalamualaikum.. Selamat malam buat sesiapa yang baca blog cik iman. Semoga di rahmati Allah..

Ewah, terasa macam artis pulak. Tiba2 saya rasa macam rajin nak create blog. Okey, tak nak cakap banyak, Saya tau, bukan semua orang hendak baca post yang panjang bukan?.. Berbalik dengan yang tadi petang saya post, saya bukan lah orang yang di kalangan baik2. Malahan bukan ustazah yang tinggi ilmu. bukan ilmuan yang sentiasa mengkaji itu dan ini.. Tapi apa salahnya kita cuba untuk berubah jadi lebih baik??? kan?? Maaf andai terkasar bahasa. Berbalik kepada cerita Ahmad Ammar. Entah kenapa saya sangat suka baca banyak kali kisah Hamba Allah yang dikira "Syahid yang tertangguh" Ohh,, rupanya dia adalah HERO perjuangan dalam menegakkan islam. Malah impak yang besar dalam perjuangan islam di muka bumi Allah. Hebat kan?? So, kisah perjuangan Ammar bukan hanya terhenti di situ sahaja, bahkan ramai Ammar2 di luar sana nak berjuang sama seperti Ahmad Ammar. betul kan? "Terbuka Hati2 Yang Tertutup". Sampai ke 1 tahap yang lain, saya mula berfikir dan terus berfikir, aku yang dah berusia ni, jauh lebih tua dari Ammar, tiada sumbangan dalam islam pun.. Tapi di usia muda Ammar, dah banyak dia terokai. Sebenarnya, hati saya sangat dekat dengan Ammar walaupun tidak mengenalinya.. Terfikir, apa yang sudah saya cita2kan sebelum ini. Rupanya saya masih mengejar bayang2 Illahi untuk mengejar redho Allah

Wallahua'alam..


No comments: